Posted on Friday, January 10, 2014 at 9:02 AM

 . . . ‫بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم


                Assalamualaikum , hai ! Happy New Year ! :D Dan Selamat Kembali ke Sekolah yg masih bersekolah ! hahahahahahahahahahahahaha , panjangnya aku gelak xD Okay tak kelakar dila -,-' Haihhh , rindu pulak nk sekolah , tapi masa sekolah lagi malas gila nk pegi sekolah , memang mcm tu , tak percaye kaji sendiri , hahaha . Baju sekolah aku gantung lagi , hahahaha , mak aku ckp , simpan baju tu , kang tak pasal-pasal ingat sekolah lagi , hahhaha , sayang lah pulak nk simpan , baru nk buat pameran , hahahaha xD Sekian lama aku tunggu bila sekolah nk habis , akhirnya habis lah jugak . So aku terpikir nak sambung belajar dekat mane pulak , haihhh ~ banyak pilihan -.-' aku takut result je sekarang ni , haihhh ~ sedihhhh ~ udahhhh udahhh ! tak usahh dipikirin lagi ! hahaha . Buat serabot otak je pikir yg lepas so jangan dikenangkan lagi lah , hahahaha . Mampu berdoa je lah , haihh ~ btw aku rindu nak buat kerja-kerja mpv :'( Cikgu Sakura pun sama aku rindu , hmm . Nak jadi muda balik tak boleh dah , haihh ,
Bye sekolah .


                       Okay , So cuti yg amat panjang gila gila ni , biase lah , mesti kerja kan ? Yg aku ni tak kerja lagi -,- betapa bosanyaaa wehhhh duduk rumah =.= So untuk tak bertambah bosan , ayah aku suruh ambik lesen kereta , haihhh ~ bab ni yg aku lemah sekali ni -.-' TERpaksa ambik -.-' orang tu bagi CD dlm tu ade soalan mcm jwb lesen computer , gilaaaa ahhhhhhhh , susah ! haihhh ~ mintak-mintaklah lulus -___-" Bulan 1 ni memang banyak hal , so terpakse lah hajat aku nak kerja tu ditangguhkan Bulan 2 , haihhh ~ sabar je lah ~ aku sebenarnya cemburu dgn kawan-kawan yg dah kerja , yelaaa dah dapat gaji , mesti boleh beli ape je kan then bagi sikit duit gaji kita dekat ibu bapa kita , aku rase kalau aku kerja , aku dapat gaji then bagi duit hasil kerja keras aku sendiri dekat ibu bapa , aku rase macam aku ni dah betul-betul dah kerja , so rase tanggungjawab jaga ibu bapa betul-betul akan rase suatu hari nanti bila mereka masih tak mampu nak berkerja dan tak mampu nak jaga kita berserta adik beradik kita :) Nanti aku pulak yg tua , umur makin lama makin meningkat bukan semakin muda tapi semakin tua , hahaha . Yang kita ni masih muda lagi ni dan tulang-tulang badan kita ni masih kuat lagi , kena ada niat nak pergi Umrah dan Haji sebenarnya :D Serious aku nak sangat pergi !:D Alhamdulillah , tahun ni mak ayah aku dapat pergi Umrah dan Haji , Allahuakbar , sangat teruja bila aku dengar yg mak ayah dapat pergi :) Terima kasih Allah kerana dengar doa-doa aku , lagi-lagi tentang mak ayah nk pergi Umrah dan Haji :D Permudahkanlah perjalanan mereka pergi ke sana nanti , Amin ! :) 

                              Tapi ada perkara yg buat aku terkejut sangat sangat sangat adalah :-

Perbualan antara aku dgn ayah :-

Ayah :  Adik , ayah nak tanye sesuatu , boleh ? 

Aku : haaa ? Ayah nk tanye ape ?

Ayah : Adik nak pergi Umrah tak ?

Aku : Umrah !? Nak sangat , tapi takde duit lah ayah *buat muka sedih* 
          Kenapa Ayah nak belanja adik ke ? *senyum nmpk gigi sambil mata berkelip-kelip banyak
          kali*

Ayah : Betul ni nak pergi ? Ayah boleh je nak belanja , tapi tak janji tau , yg penting Adik memang
           nak pergi *senyum*

Aku : Yeahhhhhh ! Ayah nak belanja ! Hehehehe , tapi nak pergi sekali dgn kakak dgn abang , kalau
           boleh adik nak satu family kita pergi sama-sama ! *muka ceria*

Ayah : InsyAllah :)


                         Itu lah buat aku terkejut sangat sangat sangat sangat sangat , first time ayah tanye , tapi semenjak dia tnye tu , dia asik tanye benda yg sama banyak kali dan banyak kali , i don't know why , hahaha mungkin dia happy sangat dapat pergi Umrah dan Haji tahun ni . Ayah dgn Mak dah banyak kali mohon dgn tabung haji asik tk dapat je , tiba-tiba dapat kan , rezeki sangat sangat :) Now , aku yg tak sabar nak tunggu aku pulak yg pergi , insyAllah , suatu hari nanti :)


NOTE : Sentiasa terus berdoa dan berusaha , jika kita inginkan sesuatu .

0 Comment:


Post a comment

« Newer Older »


TOP▲
© 2011-2013
Design by Amer Izzat & Powered by Blogger.
Best viewed using Google Chrome with a resolution of 1366 x 667.